Studietweedaagse "Zorgmarketing"

Omschrijving

PROGRAMMA

Donderdag 21 februari 2019

10.00 u: Onthaal met koffie en frisdrank; incheck hotel


10.30 u
: Inleiding Robert Geeraert woonzorgconsulent, gastdocent Erasmushogeschool Brussel


10.45u
12u30 : “De kern van zorgmarketing”

Karel Jan Alsem is lector Marketing/Marktgericht ondernemen aan de Hanzehogeschool in Groningen Nederland, Karel is ook consultant in zorgmarketing en heeft verschillende boeken geschreven over marketing, waaronder een boek over zorgmarketing

12u30-13u45: Lunch

13u45-15u00 : “De rol van Employer Branding”

Alles kan beter, dus ook de manier waarop u zorgpersoneel aantrekt en aanwerft. Hoe? Door verbondenheid te creëren met de kandidaat. Vertel verhalen en creëer processen waarmee u doorlopend getalenteerde nieuwe medewerkers binnenhaalt (pull) – in plaats van zo nu en dan een boodschap uit te sturen (push).

Dries Reynders: Brand Planner HR bij BBC


15.00u-15.45u
: “Over Gastvrijheid in de zorgorganisatie”
Gastvrije mensen zijn gelukkige mensen die werken en leven met voldoening vanuit intrinsieke motiviatie, met plezier en passie,.
Prof dr.em Manu Keirse, is klinisch psycholoog en is bestuurder/voorzitter van meerdere zorgorganisaties en voorzieningen

15.45 u-16.15u: Koffiepauze

16.15 u-17.15 u: “Vergeet dementie, onthou mens”

In deze presentatie gaat Olivier Constant in op de heersende beeldvorming rond dementie in onze samenleving, de impact van taboe en stigma op andere medische uitdagingen en de kracht van het valideren van ervaringsdeskundigheid als motor voor persoonsgerichte zorg en empathische communicatie.


Olivier Constant: communicatiemedewerker en coördinator van de Vlaamse sensibiliseringscampagne ‘Vergeet dementie, onthou mens’ (ECD-Vlaanderen)

17.15u-17.45u: Hoe kan zorg voor mensen anders in beeld komen?
Chris Van den Abeele , RVT-journalist Brussel

19.30u: Di

Vrijdag 22 februari 2019


8.00u : Ontbijt en checkout

9.30u-10u Good practices: Woon- en leefproject Triamant

Zo lang mogelijk, zo gezond mogelijk gelukkig leven. Met dat doel voor ogen, creëerde Triamant een innovatief buurtmodel. Eén dat draait rond sociale duurzaamheid en focust op kwaliteit van leven, tot de laatste dag. Niet vanuit de krampachtige drang om elke veroudering te maskeren, maar vanuit de inspiratie om het leven ten volle te leven. Leven en ouder worden zijn op die manier geen tegengestelden meer. Enthousiasme wordt geboren vanuit perspectief. Binnen de hechte community vinden jong en oud elke dag een goede reden om op te staan. De buurt als medicijn, dát is Triamant.

Kristien Vandenberghe: Corporate Communications Manager

10u-11.15u: Hoe vertaal je een missie in een huisstijl?

Een huisstijl draagt uit waar je als organisatie voor staat. Nu en naar de toekomst toe, intern en extern. Daardoor raakt het ontwikkelen van een nieuwe huisstijl ook de mensen betrokken bij uw organisatie en is het belangrijk om de juiste stakeholders mee te nemen in dit proces, zonder te verzanden in een “design by committee”.

In deze sessie verkennen we hoe je de wens van een professionele huisstijl in praktijk kan omzetten. Uit welke elementen bestaat een goeie huisstijl? Hoe trek je deze elementen door online, op social media, in drukwerk en in de fysieke ruimte. Tot slot staan we ook nog even stil bij SEO: hoe word je gevonden op het web en welke statistieken en tools kan je gebruiken om dit te optimaliseren.

Zenjoy Leuven

11.15u-12.30u: Synthese

Marc Driesen, Commercieel Directeur DWA , Oprichter MD Social Media ( zorgsector )

12.30u- 14u: Lunch

14u: Einde studie-tweedaagse

Praktisch

Overnachting in Conference & Event Sales Auberge du Pêcheur , Pontstraat 41-9831 Sint-Martens-Latem (Deurle)

Kostprijs: 790€ inclusief BTW per persoon, inclusief alle maaltijden, dranken, overnachting, documentatiemap en het boek van Prof Alsem.’ Zorg met liefde en lef, stappenplan voor effectieve zorgmarketing’

Deze prijs is gebaseerd op 20 deelnemers en kan indien nodig aangepast worden.

Begeleiding: Rudiger De Belie en Robert Geeraert consulenten woonzorg

Info: robert.geeraert@telenet.be gsm nr 0478/260014


Inschrijven uiterlijk op 5 februari 2019

Via http://www.debeco of via mail aan rudiger.de.belie@telenet.be (met opgave van naam, voornaam, organisatie, functie, facturatieadres)

De inschrijving is pas definitief na overschrijving van 790 € op het rekeningnummer

BE 09 3631 3022 4257 van Debeco, Kareelveld 33 3000 Leuven, met vermelding van naam, voornaam en “deelname aan tweedaagse zorgmarketing febr 2019”

Interesse?

Ben je geïntresseerd in dit project? Of benieuwd hoe DeBeCo&Aranth je bij een soortgelijk project kan helpen? Aarzel niet om ons te contacteren!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief